Header Ads

Age of Sparta'da Büyük Savaş

Kaç gün oldu altı ya da yedi mi? Belki de sekiz! İşte geri döndüm. Fakat elim boş gelmedim. Gelirken Age of Sparta'yıda yanımda getirdim. Elbette bunun yanında bazı sürprizlerimde var. Ancak daha öncesinde bir video ve ısınma turu olarak adlandırdığım sohbet bölümümüz var. Biliyorsunuz ben konuşmasını çok fazla seven biriyim. Normalde dışarıda pek konuşma fırsatı bulamadığım için burada olabildiğince konuşmaya çalışıyorum. O yüzden yazının çoğu yeri gereksiz gelebilir. "Ne anlatıyor lan bu?" diyebilirsiniz. Ben de ara ara kendime sormuyor değilim. Ama henüz bir cevap bulamadım, bulursam belki sizede haber veririm ya da vermem. Ben bunu bir düşüne durayım siz de bu arada şu videomu bir seyredin.



Biliyorum şimdi bazılarınız burun kıvırdı. İçlerinden "Bu mu lan büyük savaş!" dediler. Belki bazıları bunu sesli söyledi. Benim duyamayacağımı falan sandılar. Duydum! Evet hepinizi duydum. Sen bilgisayar başında burnunu karıştıran çocuk senide duydum. Çek lan o elini burnundan! Neyse konumuz dağılmasın. Ulan yine nerelere gittik. Her yazıda bunu yapmasam olmuyor, yapamıyorum. Kendimi frenliyemiyorum. Ama bu defa elimden geldiğince sizlere Age of Sparta anlatacağım. En azından şuan onu umuyorum. Gerçi pek iyi bir başlangıç yapmış sayılmayız ama yinede ben hala umutluyum. Bana yalnızca kendimi toparlamam için birkaç dakika verin. Tamam geldim. Şuan bir anahaber sunucusu kadar ciddiyim. Evet şimdi kaldığımız yerden yazıya başlayabiliriz. Okumaya devam edin...

Age of Sparta

Savunma: Hepinize Age of Sparta'da savunmanın öneminden bahsetmeme gerek yok sanırım. Bu sabahları yenen sucuk ve patates kızartması kadar önemli bir konu. Şayet savunmanın temellerini daha oyuna başlarken atamazsanız savunmanız çarpık bir şekilde gelişir ve ileride size sorun çıkarabilir. Ha bu demek değil ki başta yanlış yapılan savunma sonradan düzeltilemez. Düzeltilir düzeltilir ama yine savunmada bir çarpıklık kalır. Bu başınıza gelmesin istiyorsanız daha oyunun başında savunmanın temellerini gelebilecek saldırılara göre şekillendirmenizde yarar var. Sonra yapılandırması gerçekten zor oluyor. En azından benim için öyle olduğunu söyleyebilirim. Muhtemelen sizin içinde öyle olacaktır.

Age of Sparta

Saldırı: Age of Sparta'da saldırı yaparken dikkat edilmesi gereken üç ana konu var. Düşmanın savunması, sayısı ve kullandıkları silahlar. Mitolojik bir oyun olduğu için bazen bu silahlar doğa üstü güçlerde olabiliyor. Onlara dikkat etmek gerekiyor. Genelde rakibin tek kanadına saldırmak daha iyi sonçlar veriyor. Orta bölümse orta bölüm, sol bölümse sol bölüm. Gücü bölmeden tek bir seferde düşmanı yok etmek bana daha mantıklı geliyor. Ayrıca daha da iyi sonuç veriyor. Elbette karşılaştığınız düşmanın güç durumuna bağlı olarak bu bazı zamanlarda değişiklikte gösterebiliyor. Bunun için hamle yapmadan önce düşmanı iyi analiz etmek gerekiyor. Analizden sonra hangi kanada saldıracağınıza daha iyi karar verebiliyorsunuz.

Age of Sparta

İttifak: Age of Sparta'da daha çok güç kazanmak ve desteklenmek adına ittifaklardan yararlanabilirsiniz. Şahsen ben güçlü bir ittifakta yer almanızı öneririm. Eğer ittifakınız gerçekten sağlam kişilerden oluşuyorsa sizlere her türlü desteği sağlayacaklardır. Bu şekilde yalnız olmak yerine birçok kişinin desteğini alan bir olarak oyunda yer tutacaksınız. Tahmin edersiniz ki bu şekilde ilerlemeniz tek başınıza ilerlemenizden daha hızlı ve çabuk olacaktır. Ha "Yok ben tek tabanca takılır" derseniz onu bilemem. Ama tabancanızın mermisi bittiğinde de sizi görmek isterim. Muhtemelen "Neden bir ittifakta yer almadım ki" diye kendinizi yiyor olursunuz. Çok iyiyseniz kendinizi yemeyebilirsinizde ama iyi bir oyuncu değilseniz ittifak gerçekten hayrınıza olacaktır. Olmazsa gelin tekrar görüşelim.

Age of Sparta

Görev: Age of Sparta'da verilen görevleri yapmak sizi oyunda daha hızlı ilerletecektir. Elbette çıkan bazı görevleri yapmak istemeyebilirsiniz. Canınız görev yapmak istemeyebilir, yalnızca daha çok savaş gerçekleştirmek isteyebilirsiniz. Ama üzgünüm, ne yazık ki oyunda işler bu şekilde yürüyor. Görevleri yapmak daha hızlı level atlamanızı ve çok daha hızlı gelişmenizi sağladığından yapmama gibi bir durumunuz olmamalı. Yoksa süt içen ve süt içmeyen iki çocuğun arasındaki fark gibi bariz şekilde geri kalırsınız. Görev bu lan. Göreve ihanet edilir mi? Gerçi ben de pek sevmem görevleri ama yinede geri dönüşleri iyi olduğundan yapıyorum. Sizede tavsiyem görev atlamayın. Zaten atlarsanız diğer görevlerde açılmaz ya neyse.

Age of Sparta

Şan: Age of Sparta'da her kazandığınız savaş için size belli bir miktarda şan sayısı veriliyor. Yani kısaca bir matematik hesabı yapacak olursak yaklaşık yüz savaş eşittir sekizyüz şan puanına filan tekabül ediyor. Tabii bu savaşları kazanmanız durumunda bu şan puanını alabiliyorsunuz. Yoksa kaybettiğiniz bir savaş için size kimse şan puanı vermez. Zaten vermiyorda! En azından bana vermedi. Size verdiyse bilemem ama ben her kaybettiğim savaş sonrasında elim boş ayrıldım. Tahmin edebileceğiniz üzere çok da savaş kaybetmedim ama oldu bizimde bileğimizi bükebilen iki, üç kişi. Gerçi isteselerde bükemezlerdi ya! Nereden bükeceklerdi ki hesabı yeni açtım. O yüzden beni bükebilecek adam daha anasının karnından doğmadı desem sanırım abartmış olmam heralde öyle değil mi?

Age of Sparta'dan Notlar


Age of Sparta oynarken not alacak fazlaca şeyle karşılaştım. Misal oyunda çok hile yapan var. Çoğu hack kullanıyor gibi geliyor bana. Özellikle altın, para ve elmas hilesinin dibine vuruyorlar gibi duruyor. Yoksa benimle aynı seviyedeki bir adamın benden dört-beş boy önde olmasını nasıl açıklayabilirsiniz. Kaldı ki ben de hiç fena bir oyuncu sayılmam. Tamam bazı oyunlarda kötüyüm. Hatta berbat bile sayılabilirim ama bu tip strateji oyunlarında elime su dökebileni bulmak gerçekten zor. Kendimi övmek gibi olmasın iyi oynarım. Benimle aynı seviyede olan bir adamın benden dört-beş boy ileride olamayacağı kadar fena oynarım. Bu yüzden bariz şekilde bir hilenin döndüğüne inanıyorum. Zaten benim dışımda da birçok oyuncu aynı şeyi düşünüyor. Hatta bunu oyunun indirme sayfasında da yorum olarak okuyabilirsiniz. Geçelim ikinci bir mevzuya. Görevleri geçme konusunda zorluk yaşayanlar için yapılmış güzel bir hadise var. Parayı bayılıp bölümü geçebiliyorsunuz. Yalnız bu güzel hadisenin bir de kötü tarafı var. Bunu çok sıklıkla yaptığınız takdirde oyunda hiç ilerleyememiş oluyorsunuz. Yani kısaca görevleri yapan bir oyuncu sizden daha önde olabiliyor. İsterse oyuna sizden sonra başlamış olsun. Sizin önünüze çabucak geçebiliyor. Bu yüzden görevleri parayla geçmek yerine bilekle geçmenizi tavsiye ederim. Ha geçemediğiniz, takıldığınız bir görev olur onu para kullanarak atlayabilirsiniz. Ama bunu çok sık tekrar etmenin faydası olmaz. Yalnızca zararı olur.

Age of Sparta İzlenimlerim


Notlarımı girdim. Bari hazır yakalamışken sizlerle izlenimlerimide paylaşayım diye düşünüyorum. Aslında bir nevi bu da not gibi bir şey ama daha şekilli dursun diye izlenim dedim. Her neyse unutmadan kafamdakileri hemen aktarayım. Oyunda şöyle bir şey var. Bazen kendi kendine altın gidebiliyor. Bu benim başıma bir defa geldi. Neden ve nasıl olduğu ile ilgili hiçbir fikrim yok. Fakat benim dışımda durumu yaşayan başka oyuncularda var. Sanırım bir hatadan kaynaklanıyor. Tespitime göre oyunda görev bitirmeden çıkarsanız oluyor. Hata dedim ama belki de cezada olabilir. Her neyse bunu yapmadığınız sürece altınınız güven içinde kalacaktır. Geçelim bir diğer izlenime. Nasıl oluyor bilmiyorum ama oyunun dili bazen değişebiliyor. Yani oyunu Türkçe oynarken bir bakıyorsunuz yazılar Çinceye dönüşmüş. Bunun nedeni tablet ya da kullandığınız telefondanda kaynaklanıyor olabilir. Durduk yere oyunu kurcalamayın. Oyundan çıkın tekrar girin düzeliyor. Düzelmezse dil ayarlarına girmek zorundasınız. Onuda Çinceden nasıl bulacaksınız bilmiyorum. Belki ülkemize turist olarak gelen bir Çinliden yardım alabilirsiniz. Kulağa biraz delice geliyor ama yapabilecek en mantıklı şey belkide budur. Yoksa Çinceden oyunu tekrar Türkçeye çevirmek büyük meziyet gerektirir diye düşünüyorum. Neyse diğer izlenime geçelim. Bu izlenimin oyunda karşılaşılan hatalarla ilgili. Misal 19 levellik çarını kaybeden çok oyuncuyu denk geldim. Bunun sebebi telefonu sıfırlamalarından kaynaklanıyor. Telefon sıfırlamak oyunun kaydettiği tüm verileri siliyor ve bu şekilde tekrar oyunu yüklediğinizde tanınamıyorsunuz. O yüzden sakın hesabınızı sıfırlamayın.

Son Söz

Aslında anlatacak daha çok şey vardı ama benim gevezeliğimden yüzünden yazı tahim ettiğimden daha çabuk bitti. Oysa yazmak istediğim daha bir dolu konu vardı. Sanırım boşboğazlık etmemeyi öğrenmem gerekiyor. Ama mühim değil. Yorum kutusunu kullanarak merak ettiğiniz şeyleri bana ya da genele sorabilirsiniz. Emin olun sorularınız cevapsız kalmayacaktır. Ha işinize yarar ya da yaramaz onu bilemem ama illa ki her sorunu bir karşlık alacaktır. Her neyse benden bu kadar. Başka yazılarda tekrar, yeniden görüşmek dileğiyle. Umarım yine görüşürüz. Görüşürüz değil mi? Tamam. Ben sözümü aldım. Şimdi müsadenizle gidiyorum. Yalnız müsade yüksek müsade olursa daha iyi olur. Gider ayak çok mu kötü oldu bu espri. Galiba...
Blogger tarafından desteklenmektedir.