Header Ads

PC İçin Mükemmel Hayatta Kalma Oyunları

Trials Frontier'da Üzerime Kaya Düştü

Trials Frontier'da üzerime 5-6 tane iri kıyım kaya düştü. Ardından köprü yıkıldı ve daha neler neler geldi başıma. Çok dillendirmek istemiyorum zira o bölümleri çektiğim videodan seyredin. Sonra ben anlatınca videonun bir anlamı kalmıyor. Bak ayak üstü aldınız yine ağzımdan lafı! Neyse ben artık sustum, devamını videodan öğrenin. Bakın...



Gördünüz mü, Trials Frontier'da başıma gelmedik kalmadı. Ancak oyuna yeni başlayan herkesin aynı şeyleri yaşadığını düşünüyorum. En azından kendimi bu şekilde avutuyorum. Zaten motosiklet tarzı oyunları pek beceremem. O yüzden Trials Frontier'da başıma gelenlere çok da şaşırmadım. Ama aynı şeyleri yaşamamanızı istediğimden uzunca bir yazı kaleme aldım. Olurda işler gerektiği gibi gitmezse Trials Frontier rehberime göz atabilirsiniz. Hatta oyuna başlamadan önce göz atarsanız daha iyi olur. Fakat "Yok ben illa cinnet geçirip öyle okurum" diyorsanızda görüşünüze saygı duyarım. Yazımı okutmak için sizleride zorlamam. Bu yüzden lütfen yazımı okuyun! Şaka şaka, okumasanızda olur ama siz yinede okuyun...

Trials Frontier

Rampalar: Trials Frontier'da rampalar akrobasi hareketleri yapabileceğiniz yegane alanlardır. Genelde yapılan ilk sıçramadan sonra atılan taklalar çok daha güvenli olur ve daha fazla takla atabilirsiniz. Ancak çok takla atmak da motosikletin kontrolünü kaybettirebilir. Bu yüzden bir ya da iki takla atmak akrobasi hareketlerinden puan toplamak için idealidir. "Ben en az dört-beş takla atarım" diyenlerde olabilir. Rüyalarda her şeyin yapılması olasıdır. Bu yüzden aksi bir şey söylemem doğru olmaz. Rüyanın dışında gerçekten dört-beş takla atabilen var mıdır, bilemem. Belki tek tük bir-iki kişi çıkar. Fakat onun dışında çok fazla kişinin bunu yapabileceğini düşünmüyorum. Eğer yapabilen varsa yorum bıraksın.

Trials Frontier

Kontrol: Trials Frontier'da motosikleti kontrol etmek çok zor değil. Ancak önü biraz fazla kaldırırsanız hemen sırt üstü yere kapaklanıyorsunuz. Keza öne doğru çok fazla yatmakta aynı sonucu doğurabiliyor. Gerçi önedoğru yatmaları daha çabuk kontrol altına alabiliyorsunuz. Ama arkaya yatmalarda kontrolü sağlamak pek mümkün olmuyor. O an yapabileceğiniz en iyi şey aniden hız kesmek ve ağırlığı arkadan öne yüklemektir. Gerisi biraz şans biraz beceri ve belki de birazda Flash Tv izlemenin verdiği histerik duygu karmaşasıdır. Tam olarak Flash Tv'nin olayın üzerinde ne gibi bir faydası var belirleyemedim ama direk olarak algınızı etkilediğini biliyorum. Özellikle türkü dozu yüksek programların etkisi daha fazla oluyor.

Trials Frontier


Sıçrama: Trials Frontier'da sıçramalar düz ve ileri doğru yapılmalıdır. Aksi halde yere inişte bir o kadar sarsıcı olabilir. Dikkat edin akrobasi hareketleri yaptığınız sıçramalardan bahsetmiyorum. Daha çok hıza ve garantici bir oyun stiline sahip sıçramaları konu aldım. Bu sıçramalar genelde en az riskli hareketkler grubuna girer. Ekseriyetle acemi ve orta düzey oyuncular için biçilmiş kaftandır. Usta oyuncular zaten sıçrama konusunda uzman oldukları için onları tenzih ediyorum. Tenzih oldunuz, gidebilirsiniz. Şaka bir yana şu kafada iseniz: "Bu yolların ustasıyım rampaların hastasıyım, bırak beni gideyim rampalarda gezeyim". O halde söylediklerimi unutun ve rampalardan mutlu mutlu sıçrayın. Olurda düşersenizde beni hatırlayın.

Trials Frontier

Sürat: Trials Frontier'da çok fazla sürat yapabilmek mümkün değil. Zira bir dolu engel var ve bu engellere takılmamak için hızınızıdan biraz feragat etmeniz gerekiyor. Yoksa kaşla göz arasında yamulabiliyorsunuz. Şayet hız severler derneğine üye bir oyuncuysanız o durumda çok da yapabilecek bir şeyiniz yok. Ne yaparsanız yapın, melun parmakla baş edemiyorsunuz. Az daha, biraz daha derken bir süre sonra parmağınız kendi başına hareket etmeye başlıyor. Her ne kadar parmağınıza çeşitli tavsiyeler ve işbirliği önerilerinde bulunsanızda çok ayrı bir telden çalıyor. Notasını anlayamadan hop bir bakıyorsunuz kayaların altına girmişsiniz. Bunun için bol bol parmak egzersizi yapmanız kontrolü parmaktan almanız için faydalı olabilir.

Trials Frontier

Denge: Trials Frontier'da denge önemlidir. Her ne kadar motorun tamamen sizin tepkilerinize göre hareket etmesi sağlansada bu hiç kaza olmayacağı anlamına gelmez. Bakın bana üzerime ne kaya düşmediği, ne rampalardan çaklımadığım kaldı. Peki tüm bunlar neden oldu? Durun siz cevap vermeyin ben söyleylerim. Pişmiş tavuğun başına gelmeyen tüm felaketlerin benim başıma gelmesinin tek sebebi dengesizliktir. Aynı şeyleri tekrar etmekten pek haz etmem ama yeniden yazmak durumundayım. Dengenin iyi bir şekilde sağlanabilmesi el becerisi gerektirir. Oyunda yeni ve amatörseniz çok defa denge sorunu yaşayabilirsiniz. Çözümü biraz pratik ve tekrardan geçer. Geriside yetenek ve oyun becerisi ile alakalıdır.

Trials Frontier Notlarım


Yukarıda Trials Frontier hakkında birçok şey anlattım. Lakin oyun adına iki ya da bilemediniz üç konu yazmak istiyorum. Ben yazarken yine bana eşlik ederseniz çok memnun olurum. Çay bile ısmarlarım...

Trials Frontier'da gaza çok yüklenince düşülüyor. Motorun önü ister istemez her tümsekte yüksek gazdan dolayı havaya kalkıyor. Gazı ara ara vermek sorunu çözüyor ama bu defada insanın parmağı ağrıyor. Henü kalıcı bir çözüm bulamadım. Belki oyunu bilgisayara kurmak daha iyi kontrol yeteneği kazanmamı sağlayabilir ya da yine madara olurum. Sonuç hakkında çok emin değilim ama sorunu çözeceğini biliyorum. Bunun dışında rampalardan sıçrarken hala sırt üstü yere düşüyorum. Sanırım sırt üstü yere düşme konusunda gizli bir yeteneğim var. Ama yakındır üstesinden gelmeye çalışıyorum. En son sıçramamda kafa üstü yere düşmüştüm. Hiç değilse artık sırt üstü düşmüyorum. Az da olsa bir ilerleme var.

Bir Çin atasözü der ki "Az ilerlemek hiç ilerlememekten iyidir". Yani sizin anlayacağınız yavaş yavaş oyunda ilerlemeye başladım. Şuan güzel bir grafige sahip değilim belki ama çok da kötü sayılmam. Yakında belki oyunda bir efsaneye bile dönüşebilirim, kim bilir?

Trials Frontier Başıma Gelenler


Trials Frontier'da başıma gelenlerin bir bölümünü yukarıda anlattım. Videoda da biraz konuya değinmiştim. Ama merak edenler vardır diye onuda yazmak istedim. İlk gün Trials Frontier'da çok sıkıntı çektim. Zaten videoda oyunun ilk gününden bir üç dakika yer alıyor. O üç dakikadan sonra daha felaket şeyler yaşadım. Bir süre oyunu kendi telefonumda oynamaya devam ettim ama ondan sonra aklıma bir fikir geldi. Belki oyunun kontrolü iPhone'da daha farklı olabilir diye düşündüm ve hemen ablamın iPhone marka telefonuna çöktüm. Oyunu indirdim ve bir süre oynadım. Psikolojik olarak daha iyi kontrol edebiliyorum diye düşündüğüm anlar oldu. Fakat oyun sonunda daha kötü sonuçlar aldığımı gördüm ve hemen oyunun iPhone hilesi için küçük bir arama gerçekleştirdim. Gördüğüm ilk uygulamayı hiç kurcamaladan indirdim. Telefon hack kurbanı oldu! Ağlasam mı gülsem mi bilemedim. O yüzden ne güldüm ne de ağladım. Hemen telefonu kapattım, şarjı bitmiş görünümü verdim ve eski yerine geri koydum. Ondan sonra hiçbir şey olmamış gibi davranmak için kendi telefonumu elime aldım ve oyuna oradan devam ettim. Aklıma bir de Trials Frontier hileleri kelimesini kullarak bir arama gerçekleştirmek geldi ama ablamın telefonuna olanları düşününce bu fikirden hemen vazgeçtim. İnsanın kendi malı olunca kıyması daha zor oluyor. Bu yüzden böyle şeyler için artık babamın kendi cep telefonunu kullanıyorum. Şaka şaka ondan sonra akıllandım.

Son Söz

Kaç saat oldu bilmiyorum ama yazının sonuna geldiğimde yüzümde şöyle bir gülümseme belirdi. Hatta arada şen kahkahalarda attım ama onları siz duyamadınız. Bilmiyorum bu kadar emeğe deydi mi, artık onada siz karar vereceksiniz. Eğer kötü bir yorumda bulunursanız İP adresinizden ev adresinizi bulabileceğimi bilmenizi isterim. Ailem çok kalabalıktır, yalnızca kardeşlerimin sayısı küçük bir bakkalı doldurabilir. O yüzden yapacağınız her yoruma dikkat etseniz iyi edersiniz. Sonra irmik helvanızı yemek zorunda kalmak istemiyorum. Zira helva sevmem hele irmik helvasından da nefret ederim. Şaka şaka her türlü yorumu yapabilirsiniz. Aklınızda bir soru bile varsa bana çekinmeden sorabilirsiniz. Falan filan...
Blogger tarafından desteklenmektedir.